Kuidas teenivad tänapäeval lauljad ja bändid oma sissetuleku?

Kas teadsid, et kuni aastani 2009 teenisid lauljad ja bändid oma sissetuleku peamiselt albumite müügist? Vaid neljandik esinejate tulust tuli kontsertidest ja esinemistest. Tänaseks on see vahekord kardinaalselt muutunud. Ainult 10% esinejate tulust tuleb albumite müügist ja 90% tulust teenivad lauljad ja bändid oma live esinemiste ja kontsertidega. Aga kuidas sellest trendist kasu lõigata?

Oma lemmikbändi aktsiat osta on keeruline, aga lemmikbändi kontserttuurilt on küll võimalik kopikas tasku pista. Nimelt saavad uuest trendist kasu internetis tegutsevad piletimüügifirmad. Üheks neist on rahvusvaheline piletimüügi ja kontsertide korraldamise ettevõte CTS Eventim, mis loodi aastal 1989 Saksamaal. Tänaseks on firma laienenud 21 riiki ja tema platvormide kaudu müüakse aastas 250 miljonit piletit. Firma korraldab palju kontserttuure ja suurüritusi ning opereerib suuri kontserdi-areene, nagu LANXESS Arena Kölnis, K.B. Hallen Kopenhagenis ja Waldbühne Berliinis.

Karmide koroonapiirangute maailmas on nii lauljatel kui piletimüügifirmadel olnud keeruline opereerida. CTS Eventimi grupi käive kukkus 1,4 miljardi euro pealt enne pandeemiat vaid 257 miljoni euro peale. Arvame, et pandeemia taandudes saad jälle minna oma lemmikbändi kontserdile, millest Euroopas suure tõenäosusega lõikab kasu CTS Eventim.

CTS Eventimi aktsiad on noteeritud Frankfurti börsil ja see on üks Avaroni Privaatportfelli Fondi investeeringutest.

CTS Eventim

Allikas: CTS Eventim

Kas tead, kes ja mis aastal avaldas esmakordselt Euroopas reklaamid bussipeatustes?

Jean-Claude Decaux, Prantsuse ettevõtja (1937-2016), tegi aastal 1964 Lyoni linnavalitsusega kokkuleppe, et ehitab linnas välja bussiootepaviljonid ning saab õiguse neis avaldada reklaami. Nii sündisid 2-ruutmeetrised reklaamid, Street Furniture (tänavamööbel) ärimudel, firma JCDecaux ja firma bränd. Kaks aastat hiljem laienes firma Belgiasse. Täna tegutseb ettevõte rohkem kui 80 riigis, avaldab reklaami ligi miljonil reklaampinnal ja hoiab globaalselt 40% turuosa välireklaami turul. Ettevõtte käive on 2,3 miljardit eurot ja firmas töötab üle 10 tuhande spetsialisti.

JCDecaux on üks Avaroni Privaatportfelli Fondi investeeringutest.

Siit saad huvi korral lähemalt lugeda JCDecaux ajaloo kohta ja kiigata ajaloolisi pilte: www.jcdecaux.com/group/history

Allikas: JCDecaux